LongTweets

Soms wil je iets meer ruimte dan die vermaledijde 140 tekens. Nou, in dit digitale magazine kan dat. Speciaal voor jou introduceren wij: de LongTweet. Heb jij iets opvallends over C-DAY15 via sociale media gedeeld? Dan is dit de plek waar we jouw digitale statement lekker de ruimte geven.

Veeg uit de pan

 

“Ik volg C-DAY15 op de 2.0-manier; van een afstand. Maar ik ben daarmee niet minder betrokken en uitgesproken. Het viel mij op dat Marcel Gelauff communicatieadviseurs echt een veeg uit de pan gaf toen hij op het podium stond. En dat terwijl journalisten en communicatieadviseurs elkaar in dit communicatietijdperk juist nodig hebben. Het gaat om wederzijds begrip. Als de partijen bij elkaar komen, dan kun je de beste verhalen maken. Je ziet dat het publiek op andere manieren geïnformeerd wil worden dan tien jaar geleden. Zowel communicatiemensen als journalisten kijken naar deze ontwikkeling. Des te meer reden om die samenwerking op te zoeken dus!”

 

Meer tweets van Marc Lamers

Geen boekwerken meer

 

“Ik citeer in mijn tweet een uitspraak van Betteke van Ruler waarmee ik het helemaal eens ben. Vroeger spendeerden wij drie maanden aan het maken van één plan. Maar dan loop je achter de feiten aan. Of je raakt gefrustreerd omdat de directie alleen de samenvatting of de financiële planning van je boekwerk leest. Betteke zegt: ‘Maak een kort plan en presenteer dat in tien minuten.’ Ik merk bij mijzelf en mijn collega’s dat we eigenlijk nooit meer zo’n dik plan schrijven. We doen het al op twee A4-tjes. De kunst is nú om het op één A4 te doen. Maar dat verander je niet van vandaag op morgen hoor.”

 

Meer tweets van Edwin Lommers

Niet overtuigen maar meepraten

 

“Vorig jaar heb ik deelgenomen aan een panneldiscussie. Daarbij ging het om de vraag of je als communicatieprofessional moet overtuigen of niet. De conclusie daar was: het gaat niet om overtuigen. Het gaat erom goed aan te sluiten bij de wereld van de ander. Dat is wat Coebergh eigenlijk ook zegt. Zorg ervoor dat je de thema’s in de boardroom kent. Ik ben het daar mee eens: we moeten veel meer in de wereld gaan meepraten, aansluiten bij de gesprekken om ons heen. Dat is waar het in het communicatievak om zal gaan, de komende tijd.”

 

Meer tweets van Danielle ten Veldhuis

 

Communicatie: de belangrijkste bijzaak

 

“Ik ben het hier helemaal mee eens. Je moet ervoor waken dat je communicatie niet als doel op zich gaat zien. Het gaat om de inhoud en welk gedrag je toont. Communicatie is eigenlijk de belangrijkste bijzaak. Het kan helpen om oprecht gedrag te laten zien aan de buitenwereld, maar het is altijd ondersteunend.

Als woordvoerder weet ik dat mijn verhaal geen PR-boodschap moet zijn. Het moet aansluiten bij datgene waarmee we bezig zijn en waarop klanten zitten te wachten. Om mijn werk optimaal te doen, is het essentieel dat managers hun zaakjes op orde hebben. Als managers namelijk goed de kaders stellen, worden medewerkers ambassadeurs. De keten is zo sterk als de zwakste schakel.”

 

Meer tweets van Martijn Boelhouwer

 

 

 

pagina

1

2

3

4

5

6

7

8

9