Hoe nu verder? Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing:

‘Dit is het begin’

Wat heeft de expertmeeting ‘De jonge Rembrandt’, op 9 februari in de Leidse Marekerk uiteindelijk opgeleverd? Wat zijn de nieuw opgedane inzichten? En hoe gaat Leiden Marketing verder met de uitkomsten? Martijn Bulthuis, directeur van Leiden Marketing maakt de balans op.

“Met zoveel mensen die hebben meegedacht is het natuurlijk een illusie dat daar een eenduidig beeld uit zou ontstaan. Maar ik put wel veel vertrouwen uit deze bijeenkomst. Gedurende de bijeenkomst zijn er een aantal aspecten toegevoegd die aanknopingspunten bieden om De jonge Rembrandt en Leiden langdurig aan elkaar te koppelen. Dan denk ik aan zaken als talentontwikkeling, experimenten en innovatie.

Doel is dat we uiteindelijk tot een merkenpallet komen waar we in de jaren die volgen in onze programmering en keuzes aan kunnen vasthouden. Het is mijn grote wens dat we daarbij niet alleen inzetten op folkloristische taferelen, maar daarnaast ook kijken of we het oude naar het hier en nu kunnen trekken, bijvoorbeeld door nieuwe kunstenaars in het Leiden van nu de ruimte te geven.

Wij gaan de politiek, de stadspartners en ondernemend Leiden vragen om in 2019 alvast een mooi stukje vuurwerk rondom De jonge Rembrandt te maken. Dat als opmaat naar de komende jaren. Dit is het begin, de start, een aanleiding om nog jaren met elkaar verder te gaan.”

Heeft u nog aanvullende big ideas die u zijn binnen geschoten? Heeft u nabranders of gedachten die u graag met ons wilt delen over De jonge Rembrandt?
Neem gerust contact met ons op via lgeelhoed@leidenmarketing.nl