Waarover praten zij?

Leuk hoor, dat inhoudelijke programma van de Dag van de Citymarketing. Maar als deelnemer kom je ook om te netwerken, om snode plannen te smeden in de wandelgangen. De paparazzi van Magazine on the Spot braken in bij een aantal stiekeme onderonsjes. Waarover praatten zij?

Karin: “…. maar koks zijn geen praters. Dat moeten wij toch voor ze doen.”

Oscar: “Nee, alleen Gordon Ramsey kletst lekker weg.”

Karin: “Maar het culinaire aspect is voor ons wel de manier om Sluis op de kaart te zetten.”

Oscar: “Ik ben wel eens speciaal voor een restaurant helemaal naar Spanje gereisd. Die aantrekkingskracht had Sergio Herman ook, toch?”

Karin: “Ja, het is wel een aderlating dat hij weg is uit Sluis, maar in Cadzand en Antwerpen doet hij het ook weer heel goed.”

Oscar: “Is dat de enige manier waarop Sluis zich profileert?”

Karin: “Nou, daarnaast hebben we ook de zogenaamde bad-

status – schone lucht, water, wellnessfaciliteiten, een internationaal karakter – en heel veel andere horeca. Van sterrenrestaurant tot frietboer. Die badstatus trekt veel Duitsers en de Belgen komen af op onze restaurants. Die hechten veel waarde aan goed eten.”

Oscar: “Je hebt me geïnspireerd. Ik kom naar Sluis!

Jannelieke: “….. Het zou best kunnen dat jullie zoveel gebeld worden omdat ik zo enthousiast ben over jullie project. Ik verwijs iedereen door.”

Marlies: “Wat leuk om te horen. CLIQ Rotterdam is ook veelbelovend. We brengen de culturele sector en het bedrijfsleven bij elkaar. We vragen bedrijven niet plat om geld, maar om hun kennis en expertise.”

Jannelieke: “Het mooie is dat dit al aan de voorkant gebeurt: mij is als partner gevraagd om mee te denken aan wat ik bij zou kunnen dragen.”

Marlies: “En vergeet niet: wat het jou zelf oplevert.”

Jannelieke: “Ja, dat is mooi. Mensen zijn vaak niet gewend om zo te denken. Maar denk in de kracht van het netwerk. Als dit lukt, is het zo goed voor het profiel van je stad.”

Marlies: “Ja, je merkt dat het zingt in Rotterdam. We hebben ons vooral gericht op het midden- en kleinbedrijf. Er was gelijk heel veel animo.”

Jannelieke: “Natuurlijk. Dat is je doelgroep. Die voelen zich verbonden met de stad, die zijn echt geworteld in Rotterdam.”

Jennie: “…. We hebben natuurlijk net een heel proces achter de rug. Een duidelijke visie voor de toekomst, marketing, afstemming met gemeente, ondernemers en bewoners. “

Jeroen: “En nu gaan we branden…”

Jennie: “Pijnacker-Nootdorp stond gewoon nog helemaal niet op de kaart.”

Jeroen: “… terwijl er toch zoveel is.”

Jennie: “Landelijk, dorps, gezellig…”

Jeroen: “… en het ligt gruwelijk centraal. Wie wil er nu niet in Pijnacker-Nootdorp wonen?”

Jennie: “Alleen die naam is nog te lang om goed mee te kunnen twitteren of om op Facebook te zetten.”

Jeroen: “Ja, daar moeten we nog iets op verzinnen.”

Corinne: “… ik vond het toch een heel fijn verhaal van Jos Vranken.”

Roeland: “Had je het niet meer toegespitst verwacht? Meer a call to action?”

Jan: “Daar had ik niet zo’n last van. Maar ik geloof niet zo in die specifieke thema’s en lijnen om je mee te profileren. Zoals de Mondriaan- of de shoppinglijn. Wel word ik enthousiast van zijn gedachte Nederland als metropool te zien.”

Corinne: “Ja, dat vind ik ook een mooi uitgangspunt.”

Roeland: “Het sluit aan bij de Liberation Route Europe. Die loopt van Normandië naar Polen en verbindt de belangrijkste plaatsen van de Tweede Wereldoorlog met elkaar. Die route is een enorm succes.”

Corinne: “Het is prettig als het is uitgedacht. Daar houden mensen van. Denken jullie ook niet?”

Jan Oosterman, directeur Oosterman Vrijetijdszaken

Corinne Lampen, adviseur city marketing gemeente Rotterdam

Roeland Tameling, netwerk citymarketing

‘Nederland als metropool is een mooie gedachte’

Jennie Mekking, communicatie adviseur gemeente Pijnacker-Nootdorp

Jeroen Smits, trainee marketing gemeente Pijnacker-Nootdorp

‘Wie wil er nou niet in Pijnacker-Nootdorp wonen?’

Karin Boerman, medewerker Economie & Toerisme gemeente Sluis

Oscar Schimmel, directeur Fellow Design and Advertising

‘Je hebt me geïnspireerd. Ik kom naar Sluis’

Marlies den Hartog, adviseur BRAND Communicatie

Jannelieke Aalstein, Manager Netwerken en Marketing Rotterdam partners

‘Je merkt dat het zingt in Rotterdam’